A school year from home: How Chile has taught math during the pandemic

** UPDATE: Video recording and slides available at National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine site

Part 3 in the webinar series, “Moving Forward in the Midst of a Pandemic: International Lessons for Math Teachers”
Hosted by the U.S. National Commission on Mathematics InstructionNational Academies of Sciences, Engineering, and Medicine
A talk by Salomé Martínez, Professor, Director of the Laboratory of Mathematical Education, Center for Mathematical Modeling, Universidad de Chile

The COVID pandemic has been a great challenge for the Chilean school system. All primary and secondary schools closed just when the school year was starting. This situation has mobilized the Chilean Ministry of Education, school communities, and universities, to provide support and guidance for teachers, parents, and children. For instance, a prioritized curriculum was developed for 2020-2021, as well as new orientations for the teaching of math and other subject matters. In this talk we will discuss some of these nationwide efforts and share mathematics teachers’ experiences with distance teaching. We will also present some principles and ideas to develop online mathematical tasks, drawn from our teacher professional program, that can be useful for mathematic teachers.

Thursday, July 23, 2020 from 11:00 a.m. to 12:00 p.m. EDT via Zoom

Registration for this webinar is free. To register, please visit our Eventbrite page: https://www.eventbrite.com/e/a-school-year-from-home-how-chile-has-taught-math-during-the-pandemic-tickets-112675663944.

Un año escolar desde casa: Cómo Chile ha enseñado matemáticas durante la pandemia

** ACTUALIZACIÓN: registro en video y material adicional en el sitio web de National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine

Parte 3 de la serie de seminarios web, “Avanzando en medio de una pandemia: Lecciones internacionales para profesores de matemáticas”
Organizado por la Comisión Nacional de EE.UU. de Instrucción en MatemáticasAcademias Nacionales de Ciencias, Ingeniería y Medicina
Una charla de Salomé Martínez, Profesora, Directora del Laboratorio de Educación Matemática, Centro de Modelamiento Matemático, Universidad de Chile

La pandemia de COVID ha sido un gran desafío para el sistema escolar chileno. Todas las escuelas y liceos cerraron justo cuando comenzaba el año escolar. Esta situación ha movilizado al Ministerio de Educación chileno, a las comunidades escolares y a las universidades, para proporcionar apoyo y orientación a los profesores, padres y niños. Por ejemplo, se elaboró un currículo prioritario para 2020-2021, así como nuevas orientaciones para la enseñanza de las matemáticas y otras materias. En esta charla discutiremos algunos de estos esfuerzos a nivel nacional y compartiremos las experiencias de los profesores de matemáticas con la enseñanza a distancia. También presentaremos algunos principios e ideas para desarrollar tareas matemáticas en línea, extraídas de nuestro programa profesional para profesores, que pueden ser útiles para los profesores de matemáticas.

Jueves 23 de julio de 2020 de 11:00 a.m. a 12:00 p.m. EDT vía Zoom

La inscripción en este seminario web es gratuita. Para registrarse, por favor visite nuestra página de Eventbrite: https://www.eventbrite.com/e/a-school-year-from-home-how-chile-has-taught-math-during-the-pandemic-tickets-112675663944.

Webinar flyer

Date: Jul 23, 2020 at 11:00:00 h