Shape and topology optimization for structures built by additive manufacturing

A course with Prof. Grégoire Allaire

This course is a series of six lectures (one and a half hours each), devoted to the specific models and tools of shape and topology optimization for designing mechanical structures built by additive manufacturing, taught by Prof. Grégoire Allaire, École Polytechnique, France. The focus is on powder bed fusion processes. The course will be held between December 1 and 22, 2022.

More information about the course and Prof. Allaire.

Course website and registration

Este curso es una serie de seis conferencias (de una hora y media cada una, en inglés), dedicadas a los modelos y herramientas específicos de optimización de forma y topología para el diseño de estructuras mecánicas construidas mediante fabricación aditiva (impresión 3D), impartidas por el profesor Grégoire Allaire, de la École Polytechnique, Francia. El curso se centra en los procesos de powder bed fusion (PBF), también conocida como fusión de lecho de polvo. El curso se impartirá en el Centro de Modelamiento Matemático entre el 1 y el 22 de diciembre de 2022 (martes y jueves a las 17:00). Abierto a estudiantes de ingeniería de universidades chilenas.

Posted on Nov 24, 2022 in Frontpage, Workshops & Congresses