XIX Summer School in Discrete Mathematics

January 8-12, 2024

La Escuela está dirigida a alumnos de matemáticas, ciencias e ingeniería que se interesen en algoritmos, combinatoria, optimización, y sus diversas aplicaciones en investigación de operaciones, redes, sistemas distribuidos y teoría de juegos. Los cursos estarán orientados tanto a estudiantes de postgrado como a estudiantes finalizando el pregrado.

The School is aimed at mathematics, science and engineering students interested in algorithms, combinatorics, optimization, and their various applications in operations research, networks, distributed systems and game theory. The courses will be oriented to both graduate students and students finishing the undergraduate degree.

Escuela de Verano

Expositores / Lecturers

Este año los expositores serán/ this year’s lecturers are:

• Yuri Faenza (Columbia University)
  • Pierre Fraignaud (Université Paris Cité & CNRS)
  • Jessica McDonald (Auburn University)

Comité Organizador/Organizing Comittee

• Andrea Jiménez, Universidad de Valparaíso
  • Marcos Kiwi, Universidad de Chile
  • Pedro Montealegre, Universidad Adolfo Ibáñez
  • Gonzalo Muñoz, Universidad de O’Higgins
  • Victor Verdugo (Chair), Universidad de O’Higgins
Date: Jan 08, 2024
Date of closure: Jan 12, 2024
Venue: Instituto de Sistemas Complejos de Valparaíso (ISCV) Subida Artillería 470 (Costado Museo Naval) Cerro Artillería – Valparaíso, Chile.
More info at:
Event website